יום רביעי, 21 בפברואר 2018

גיטנג'לי, מאת רבינדרנת טאגור, 38

38
הרשה לי רק לשבת עמך קצת,
רק לזמן מה
תהא אשר תהא מלאכתי ליום זה
אסיימה מאוחר יותר
הרשה לי רק לשבת עמך קצת
Image result for tagore relax 
אם לא אזכה לחזות בפניך
ליבי לא ידע מנוחה
אם לא אזכה לחזות בפניך
ליבי לא ידע מנוחה
ככל שאתבוסס יותר בעבודה
יותר אני נסחף לים ללא חוף
הרשה לי רק לשבת עמך קצת

אביב בא אל חלוני היום
בלהט מתנשף
דבורים מזמזמות בלי-דאגות
חוצות את השדות הלוך ושוב
אביב בא אל חלוני היום
בלהט מתנשף
דבורים מזמזמות בלי-דאגות
חוצות את השדות הלוך ושוב

היום הוא יום של לשבת יחדיו,
מביטים זה בעיניו של זה
היום הוא יום של לשבת יחדיו,
מביטים זה בעיניו של זה
בניחותא, בנופש, אשיר לך שיר
על כניעת החיים
הרשה לי רק לשבת עמך קצת,
רק לזמן מה
תהא אשר תהא מלאכתי ליום זה
אסיימה מאוחר יותר
הרשה לי רק לשבת עמך קצת

(5)
אבקש במחילה רק לרגע לשבת לצדך לזמן כה קצר. את כל העבודה שמונחת בידי אסיים אחרי כן.
הרחק מחזות פניך ליבי אינו יודע מנוחה או הפוגה ומלאכתי הופכת לעמל ללא סוף בים ללא חוף של מטלות.

היום הקיץ הגיע לחלוני עם אנחותיו ורחשיו הרכים והדבורים חורשות זימרתן בחצר המלכות הפורחת של הפרדס. עתה זה הזמן לשבת פנים אל פנים עמך ולשיר על הקדשות חיים בפנאי הזה הדומם והשופע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה