יום רביעי, 4 בספטמבר 2013

למה לצפות בשנה הבאה מ'אופוס 31', או במילים אחרות - שנה טובה

שנה טובה לכל הקוראים היקרים שלי. אחרי שבפוסט הקודם סיכמתי את השנה שעברה עלינו לטובה, עתה אני רוצה להרטיב את חככם בתוכניות שלי לאתר בשנה הבאה.

החדים שבכם וודאי שמו כבר לב שבניגוד לשנה שעברה, בה התפריט השתנה בהתאם לעונות השנה, הפעם התפריט מוצג לכל השנה. כפי שתראו בהמשך הפוסט, ישנם מספר ספרים המתוכננים לשנה הבאה אך אינם מופיעים בתפריט, זאת משום שאני רוצה להתחיל אותם רק אחרי שאסים אחרים.

בראש ובראשונה אשמח להזמין את כולכם לפסטיבל אייקון הקרוב שם הרצאתי הנושאת את השם 'הגיבורים החדשים'. בהרצאה אתחקה אחר המקורות של תפלצים שונים כגון פרנקנשטיין, זומבים, ערפדים וחייזרים, ואראה כיצד גיבורי התרבות הללו מלמדים אותנו לא מעט על החברה שבה אנו חיים. אחרי ההרצאה אני מאמין שהתוכן שלה יועלה לאתר, אך אינני בטוח עדיין באשר לפורמט שבו אני רוצה להעלות אותו. זו הפעם השנייה שאני מבקר בפסטיבל אייקון, אחרי שב2011 הסיפור הקצר שלי 'ידיים אפורות' זכה לתואר 'חביב הקהל' בפרס עינת.

הפרויקט שלי 'אגדות אמתיות', היה ללא ספק הדבר הפופולארי ביותר בשנה שעברה, ככל שזה נוגע למספר כניסות לכל פוסט. תכנית העל עבור הפרויקט הזה היא להגיע לכ-365 אגדות ולכן אמשיך להגיש לפניכם אגדות אמתיות במרץ רב. השנה נתחיל עם אגדה אמתית על האיש שהמציא את החיסון לפוליו, נמשיך משם לצייר שאיבד הכול בשוק הצבעוניים, לאיש שהציל את העולם כי הוא סירב פקודה וכו' וכו'...

אחרי ספר השירה האחרון שלי 'היום היה יום טוב, כתבתי', שהיה שמרני משהו ככל שזה נוגע לסגנון פואטי, השנה אני רוצה לעשות משהו אחר. ספר השירה הבא שלי ייקרא 'שירת זעמי המתוק' והוא שואף לייצר שירה כרוק כבד. שירה המאמצת ומגרה את הזעם של הקורא מתוך הכרה בכך שהיום אנו חיים בעידן של חיוכים ריקים ושל חיבוקי דוב, עידן שבו כולם משבחים את כולם וכולם מסכימים זה עם זה. בעדין כזה של אהבה שקרית אני רוצה לנסות ליצור שירה שישנאו באמת.

ללא ספק הפרויקט השאפתני ביותר שמצפה לי בשנה הבאה הוא הרומן הראשון שלי 'מון בלאן', בכל שבוע אפרסם פרק חדש מהרומן שיהיה סיפור מדע בדיוני המגולל את סיפורו של בחור צעיר שרוצה לטפס את ההר המפורסם המון בלאן בציוד של המאה ה19 בלבד.

אחרי היצירה הפילוסופית הקודמת שלי 'אל מול שפות התהום' אמשיך את הכתיבה הפילוסופית ביצירה בשם 'מרטין בובר ומרטין היידגר במפגש'. ביצירה זו ברצוני להתחקות אחר שני ההוגים החשובים האלה ולנסות ליישב את המחלוקות השונות בניהם. מטלה זו תהיה קשה במיוחד, בין השאר מכיוון שמרטין בובר היה יהודי ציוני והיידגר היה חבר במפלגה הנאצית.

אחרי שאסיים את היצירה הפילוסופית הזו אתחיל את הפרויקט הבא שיהיה קרוי 'מחשבות מכולכלות' – סדרה של מסות בנושאים שונים של הכלכלה אשר ינסו לחשוף כמה מהדעות הקדומות שלנו בנוגע לכלכלה ויציעו כמה רעיונות יצירתיים לפתרון הבעיות הללו.

מלבד זאת מתוכננים לנו עוד הרבה דברים לשנה הבאה, יצירות מוסיקליות, ספרי ילדים, תרגומים וצילומים אז שתהיה לכולנו שנה טובה ופורייה ושתהיה לכולכם שנה טובה.

תום  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה